monique-in-rwanda.reismee.nl

Reünie

Slechte nacht gehad!

De regen viel met bakken uit de lucht. Op het moment dat je denkt dat het niet harder kan, gaat het nog harder.

Dit duurde van 3 uur tot 5 uur vanmorgen.

Daarna was het een half uurtje rustig en toen begonnen kinderen in een andere kamer ruzie te maken en te huilen.

Dat heeft twee uur geduurd! Drama!


Ik ben dol op kids, maar was blij dat ik ze vanmorgen bij mijn ontbijt de koffers zag inladen en vertrekken.

Daarna vertrok Zalingo naar een repetitie met zijn band. En ik ben gaan werken vanaf mijn buitenkantoor.


Bij mijn gasthuis wordt ondertussen alles gereed gemaakt voor een examenfeestje, graduation. Halverwege de middag komt Zalingo terug en gaan we verderop ergens lunchen.

Ondertussen heb ik ook contact met Elie en die komt eind van de middag mijn kant op.

Mijn allerbeste maatje hier in Rwanda.

Hij woont in Kabarondo met zijn gezin, maar werkt in Kigali op een internationale school.

Plan was om afgelopen weekend bij hem op bezoek te gaan. Maar hij moest in Kigali blijven. Ik had graag zijn vrouw en kids bezocht, maar Pacifique praat heel weinig Engels en is, denk ik, zonder Elie erbij heel nerveus. Dus heb ik daar vanaf gezien.

Ze heeft wel aan me gedacht, Elie laat bij zijn bezoek de profielfoto zien die Pacifique sinds deze week op haar Whatsapp heeft. Een foto van mij en Dorcas, hun dochtertje. Vorig jaar genomen toen Mieke en ik op bezoek waren.

Tijdens het wandelen in Kaborondo heb ik wel naar haar uitgekeken, maar er lopen daar zoveel mensen…….


Zalingo gaat naar zijn eigen huis op zijn eigen initiatief. Attent! Het is heel gezellig met Elie, er is van alles bij te praten!

We hebben dezelfde humor en begrijpen elkaar goed. Het gaat goed met ze!

Helaas heeft Elie nog steeds geen vast contract, daar hadden we wel op gehoopt in april.

Nu is het nog onzeker of hij het volgend jaar wel kan blijven. Ik heb gezegd dat als ze hem niet houden, ik op bezoek ga daar om ze vertellen dat ze zo’n geweldige leerkracht niet kunnen laten gaan. Hij geeft les op zowel primary als secondary en ik weet hoe goed hij is.

Als hij mag blijven, probeert Pacifique te solliciteren als leerkracht Kinyarwanda op een school in Kigali. Zodat ze weer als gezin samen kunnen zijn. Wel een hele verandering, de kinderen moeten dan ook van school veranderen. Behalve Anderson, die blijft op boarding school in Kayonza.

Afgelopen jaar ging Elie voor het eerst vliegen naar Zuid Afrika voor een bijscholing. We hebben toen een heel gesprek gehad over het vliegen. Had hem voor de terugvlucht wat adviezen gegeven, die vlucht ging daardoor een stuk beter dan de heenreis, volgens hem.

En ook leuk om te vertellen, zijn zus gaat naar de Olympische spelen in Parijs. Ze is coach van het zitvolleybalteam van Rwanda. Hierdoor is ze al in meerdere landen geweest, o.a. in Egypte. Ik kan zien dat hij trots op haar is!


Helaas moeten we ook weer afscheid nemen. Hopelijk voor niet al te lang.


We duiken hier ons bed in, hopelijk wordt dit een rustige nacht.



Reacties

Reacties

Alexis @ Akagera Good Neighbors

Rain! Your next stay will be warmer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!