monique-in-rwanda.reismee.nl

Niet mijn beste dag so far

Niet mijn beste dag, ik ben moe.

Gisteravond heb ik Justus nog geappt of hij 20 minuten voordat hij naar Akagera Neighbours komt, mij wil appen. Ik wil niet klaar staan en dan een hele tijd moeten wachten.

Zalingo tikt me om 06.15 uur aan dat ik eruit moet. Er is nog geen bericht van Justus. Dus blijf ik liggen. Om 06.25 appt Justus dat hij er om 06.45 is. Kreun! Eruit dan maar!

Precies om 06.45 appt hij dat hij er is. Ik kom er aan!

Om 07.00 uur ben ik alweer in mijn kamer.


Ontbijt is om 08.00 uur en ik kruip niet terug in bed. Had ik beter wel kunnen doen. We lopen om 08.00 naar het ontbijt. Maar dat komt pas tegen 08.50 uur, helaas.

Zalingo wil bij het zien van de 1e moeder al aan het werk zonder ontbijt, maar daar steek ik een stokje voor. Echt niet, je gaat eerst eten.

De moeders kunnen eerst zelf aan de slag met het maken van hun manden.

Na het ontbijt neem ik eerst een warme douche, ik heb het koud en moet mijn haar wassen. Daarna probeer ik te werken aan de website. Maar Alexi heeft de wifi weer mee, die moet rekeningen maken. Had ik al gezegd dat die regelmatig op onze kamer staat of dat ik die meeneem naar “mijn” kantoortje? En ik blijk echt te moe. Ik duik dan toch maar mijn bed in.


Daarna post ik mijn video met een oproep voor de grote schommel die ik heel graag hier wil neerzetten. Tjonge, in no time 2 reacties.

Van 1 bijdrage kan ik nu eerst de hoezen laten maken. Bedankt! Eén van de moeders is kleermaker. Bosco is gelijk gaan vragen naar een prijsopgave. Ik ga die nog kritisch bekijken, maar de hoezen komen er in ieder geval!

En een Aves collega wil met de plusklassen een actie starten om geld in te zamelen. Wat leuk!! Ik heb geen deadline voor de schommel. We starten als er genoeg geld binnen is.


Het is inmiddels gaan regenen. Ze zijn met gestopt met de armbandjes maken, Zalingo is naar de markt. Hij komt niet ver. Iedereen is gevlucht voor de regen.

Met Bosco gaan we naar huis voor de lunch, maar ook laat vanwege de regen. We zijn dus ook wat later terug voor het starten van het middagprogramma. Maar Christine is met de kinderen al gestart, top! Zij is één van de kandidaten voor coach. Omdat de grond nu nat is, gaan we met de djembé’s weer terug naar de oude ruimte.

Ik wil weer zonder de djembé’s beginnen. We doen hun eigen welkomstsong, waarbij iedereen wordt begroet. Dan weer Amerikaans liften, nu voor de 4e dag, het gaat een stuk beter. Alleen nieuwe kids vinden het lastig. We doen de kruisloop en Bosco zet daarbij een lied in, super leuk.

En ik leer van hen een activiteit dat ze gebruiken om te checken hoe iedereen zich voelt. Leuk! Gaan we op school doen!

Bij de djembé’s maken we een heel grote kring zodat iedereen in de kring kan zitten, moeders, kinderen, nieuwe aanloop. Alle credits naar Zalingo!

Een jongen valt weg op vandaag. Hij is er voor het eerst. Het wekt mijn interesse, ik bevraag Bosco erover. Deze jongen heeft wat meer nodig dan dit programma. De raderen draaien, wordt vervolgd.


Na de djembé’s wandelen Zalingo en ik naar een ATM om geld te pinnen. Bij de 1e ATM lukt het niet, dus dan maar voorbij het busplein naar een andere ATM. Dat lukt wel gelukkig.

We zijn pas om 18.15 weer terug, 4 km heen en 4 km terug. Goed voor mijn stappenteller.


We doen weer diner bij Bosco thuis.

Snel weer naar huis, deze blog afschrijven en ons bedje in. Toch weer later dan ik eigenlijk wil ……… welterusten.

Reacties

Reacties

Marloes

Ah gelukkig, je bent ook net een mens 😘 ik vind die vermoeidheid op zich niet heel gek ;)

Alexis @ Akagera Good Neighbors

Time management is one of our weaknesses. We really need to work on it.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!