monique-in-rwanda.reismee.nl

Djembé2023 Wel of niet?


Allereerst een dilemma: mijn reisblog is sinds een paar dagen beveiligd met een wachtwoord. Tegelijkertijd merk ik dat ik veel minder lezers heb dan eerder.

Is dat het gevolg van het wachtwoord?

Ik hoor graag of het wachtwoord een belemmering is?


Het was een leuk dagje!

Vanmorgen hebben we weer een wandeling gemaakt, zoveel mogelijk van de hoofdweg af. Dat is veel leuker, mooiere omgeving, uitdagender door klimmen en dalen (steil!) én minder stoffig.

Vanmiddag weer een leuke middag met djembé, stoelendans met autobanden, Engelse liedjes zingen én geoefend met rekenen en Engels. Zalingo heeft met gitaar ons een nieuw liedje geleerd, wat hij al eerder op verzoek van Gerjanne had gemaakt. In het Kinyarwanda. Kinderen pikken het snel op.

Ook mooi om te zien hoe hij de tips probeert in te zetten en differentieert. Aimee Bonheur vraagt Zalingo om hem iets moeilijks te leren.’ Nog geweldiger om te zien hoe Bonheur zich hier in vastbijt én dat het hem ook lukt!


Gerjanne is bezig, in kleine stapjes, met de coaches en de kinderen te werken rond de 7 eigenschappen van Happy Kids van Stephen Covey.

Ik ken de Nederlandse versie, Gerjanne heeft een paar weken geleden dit boek in het Engels gevonden in Kigali.

Ze heeft ook kleine boekjes met korte teksten in het Engels en Kinyarwanda over die 7 goede gewoontes. Ze vraagt of Zalingo daar een liedje over wil maken.

Hij slaat het eerste boekje open en zegt: dit is al een lied! Klopt! Het heeft alleen een melodie nodig. Hij gaat er mee aan de slag. En neemt het grote boek ook mee om er meer over te weten te komen.


Als ik voor Gerjanne op zoek ga naar bananen in de winkeltjes, zie ik Zalingo bij het voetbalveld kijken naar de training. Ik vraag grappend waar zijn voetbalschoenen zijn? Die heeft hij niet mee (of heeft hij niet). Wil je mee voetballen? Dat lijkt hem leuk! Ik heb vanuit Nederland een halve bigshopper met voetbalschoenen meegenomen, dus zeg ik dat wij vast wel voetbalschoenen voor hem hebben. Een grote lach op zijn gezicht! Sportkleding heeft hij ook niet mee, dus die zoekt Gerjanne ook voor hem uit de tas met sportkleding die Mieke heeft meegebracht.

Hij gaat eerst met mij mee op bananenspeurtocht, die we vervolgens niet kunnen vinden. Maar we kunnen wel even weer over andere dingen praten, is ook leuk!

Daarna past hij de schoenen en gaat meedoen met de voetbaltraining.

Hier kan je gewoon zeggen dat je mee wil doen en dan doe je mee. Geen probleem.

Met de voetbalschoenen kan hij spelen als Messi of Ronaldo, zegt hij.

Zijn team wint op de training met 6-1, maar zegt hij, ik ben wel goed maar niet zo goed als de spelers hier. Dus moet ik donderdag weer meedoen. En zaterdag.


Na de training stort hij zich op het liedje en stuurt al een voorproefje op Whatsapp. Handig zo’n muzikant die zijn hand er niet voor om draait.


Morgen gaan we het resultaat horen!

Plan is om morgen ook met volwassenen te gaan spelen. Ben benieuwd!






Reacties

Reacties

Lian

Geniet van je verhalen, Zalingo lijkt me een inspirerende man, mooi jullie samenwerking. De tas voetbalschoenen komt goed van pas. Ik was ook wat achter ivm wachtwoord maar dat is nu geen obstakel meer.

Daniëlle

Hoi,
Prima te doen dat wachtwoord! Je geeft hem er immers bij. Leuk om mee te lezen over je wel en wee daar! Veel plezier!

Anita

Ik lees wel maar reageer niet altijd. Lekker verder genieten ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!