monique-in-rwanda.reismee.nl

Audiënties al aangevraagd….


Zonder koffie onderweg naar Schiphol. Beetje kort geslapen, zoals meestal voor zo’n reis. Laatste dingetjes nog in huis,snel ontbijten. Marloes staat precies op tijd voor de deur. Geen tijd meer voor koffie.

Dat eerste bakje krijg ik pas om half twee in het vliegtuig…..meh

Op Schiphol is het namelijk redelijk druk en het duurt dan ook best lang om alle hobbels te nemen. Dat kost zoveel tijd dat ik na de laatste paspoortcontrole alleen tijd heb voor een toiletbezoekje en 5 minuten voor het boarden bij de gate aan kom. 

Nou ja, is weer wat anders dan uren bij de gate wachten.


In het vliegtuig zitten schuin achter mij twee mensen die me bekend voorkomen. 

Ik heb gelijk al een idee, maar vraag het pas na 2,5 uur reizen. 

Toen ik voor VSO in Rwanda ging wonen en werken, ben ik in de voorbereiding blogs gaan volgen. En één daarvan was van Three Mountain Learning. Nederlands echtpaar dat in Rwanda een e-Learning bedrijf heeft opgezet en nu al 8 jaar hier woont en werkt. 

Gerjanne doet op dit moment een klus voor Right to Play met hen samen. 

Dus die vraag was snel gesteld: kennen jullie Gerjanne? Ja dus!


De vliegreis verloopt prima, geen omweg deze keer, de landing gaat met applaus! Haha, 1x met het uitklappen van het landingsgestel,, dat was te vroeg. En dus bij de echte landing nog meer applaus én gejoel.

Ik sta keurig om 19.25 uur  op het vliegveld. Maar ook hier duurt alles erg lang en ik ben pas om 20.41 uur buiten. Arme taxichauffeur, die heeft meer dan een uur moeten wachten. 

Het welkom in Tea House is leuk! Allemaal geknuffel van de bediening. Guido had me een kamer beloofd met uitzicht op de tuin…. Eh de tuin zie ik even niet,  maar ik heb wel een patio. En dat had ik gevraagd, dus prima. Vraag morgen wel hoe hij de tuin dan had bedacht. 


De audiënties worden al aangevraagd! Een foto op je Whatsapp status doet het werk. Damascene vraagt waarom ik niet heb gezegd dat ik vanavond in Kigali aan zou komen, want dan had hij me ontvangen op het vliegveld.

Ehm….. misschien omdat ik niet weet dat hij in Kigali is? Hij woont namelijk nog steeds in Kabarore.

Maar hij is hier voor een sollicitatie, super! 

Voor Innovation for Poverty Action, data field collection. Wel jammer dat het geen onderwijs is, maar wel fijn dat hij mogelijk een baan kan krijgen. 

Die ga ik zien van de week!

Mijn SNECO (Special Needs Coordinator) Tony reageert ook al, hij woont nu ook in Kigali. Dus die ga ik ook zien, denk ik.

Tharcille reageert ook, ik moet nog uitvinden waar zij is. 


Net nog even contact gehad met Zalingo. Waarschijnlijk ga ik hem morgen bezoeken, samen met Isaac. Want die is ook nog in Kigali. 


Maar heb nu eerst lekker wat gedronken en samosa’s gegeten. Gewapend met twee flessen water ga ik mijn bed opzoeken. Even wennen zonder mijn slapie…..



Reacties

Reacties

Josita

Fijn dat de reis goed gegaan is, wachten is niet zo erg…..
Succes en veel plezier!

Mieke

Haha. Nou je “slapie” is maar wat blij dat jij zo’n fervent blogster bent. Het blijft surrogaat maar wel heel heerlijk om zo weer Rwandese feelings te krijgen. Van de weeromstuit ben ik mijn foto’s aan het sorteren……
Lieve groet

Marita

Monique, fijn dat je reis goed is verlopen! Ik hoor het al………zoveel mensen die je gaat zien en ontmoeten! Het voelt een beetje als “thuis” komen of niet.
Geniet er weer van?

Silvia

Hele fijne tijd gewenst Monique!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!