monique-in-rwanda.reismee.nl

Bijna... bijna.... bijna.... en het nummer 10

Even een kort berichtje!
Over 4 weken en 4 dagen vlieg ik naar Rwanda.

En het gaat er zó ontzettend op lijken dat wat begon met geborrel, uit gaat monden in een werkende vulkaan.
Haha, hele rare zin, maar jullie snappen vast wat ik bedoel!

Afgelopen week was Gerjanne in Kigali én heeft daar een hele leuke ontmoeting gehad met Zalingo,
Ik was zó ontzettend benieuwd wat zij van hem zou vinden?
Zou mijn gevoel dat ik over hem heb, bevestigd worden door Gerjanne of zit ik er helemaal naast......?

Maar ik ben zó blij dat Gerjanne een enthousiaste Zalingo heeft getroffen! En er goed gevoel bij heeft!
We weten nu dat hij gevlucht is uit Burundi en sinds 7 jaar in Rwanda is. Hij is een rastafarian (een rasta-man) én zijn ontzettend lange haar (zie mijn Facebook) staat symbool voor het zijn van een goed mens, iemand die zich goed gedraagt én dus respect verdient.
Ze heeft 2 uur met hem gesproken, de maten doorgenomen (dus geen verwarring meer over cm of inches) én al brainstormend is er een soort van plannetje ontstaan voor de kinderen én de coaches.
Niet alleen voor djembé workshops voor de kids. Tijdens die workshops kunnen we ook nog werken aan hun Engelse woordenschat.
Maar ook een muzikale thema middag voor de coaches van de Sport- en Spelzaterdag. Thema's als inclusiviteit, "peace and love", jij als rolmodel voor je omgeving (alcohol, roken, drugs) afgewisseld met djembé rondes én liedjes in dit thema.
Zalingo heeft al een filmpje gestuurd van een liedje dat hij hiervoor op verzoek van Gerjanne heeft gemaakt. Hij is ook zanger én gitarist namelijk.
En mochten er nog andere mensen in de omgeving van Twiga dukina muziek willen maken, dan kan dat wellicht ook nog.
Gerjanne hoopt dat we ook de vrouwen kunnen motiveren om bij elkaar te komen, muziek te maken én thema's bespreekbaar te maken.
En al typend, denk ik aan leerkrachten......?

We hebben alle plannen en afspraken nu in een soort van overeenkomst gezet, zodat we alledrie weten waar we aan toe zijn.
Ik heb deze overeenkomst net naar Zalingo gestuurd en hoop dat hij ermee akkoord gaat.
Want dan gaan we een aanbetaling doen en kan hij een start gaan maken met het maken van 10! djembé's.
Joehoe!!
Wat een bedrag is inmiddels binnen, met ontzettende dank aan de 13 sponsors die hebben gestort.
Er is nu geld voor 8,9 djembés én ik vertrouw er gewoon op dat er nog wat komt om die 10 djembés allemaal te bekostigen.

En waarom ga ik niet gewoon voor 8 djembés? Nou,.....
Omdat ik het cijfer 10 een mooi rond cijfer vindt....
Omdat ik 10 djembés beter vind klinken dan 8 djembés....
Omdat er dan 2 kinderen / coaches extra mee kunnen doen....
Omdat Gerjanne sowieso nog opbergruimte moet bedenken / creëren en dat het dan niet meer uitmaakt of ze dat doet voor 8 of voor 10 djembé's.
En omdat het nummer 10 een symbool is van positieve houding en optimisme. Geloven dat je het juiste doet en dat het allemaal wel gaat lukken.
En dat doe ik!!

En ik geloof zelfs dat er daarnaast nog wat binnen gaat komen om transport-, reis- en verblijfskosten voor Zalingo te betalen.
Globaal hebben we uitgerekend dat we daar nog ongeveer 300 euro voor nodig hebben: 65 euro voor vervoer en 120 euro verblijfskosten per week.
Dan gaan we ervan uit dat hij 2 weken blijft, want dat is het plan.
Als de 1e week voor iedereen naar wens verloopt, gaan we het de week erna nog een keer doen.
Zalingo verwacht dat hij in het weekend daartussen met bevriende muzikanten optredens kan gaan doen in Kamembe.
En daar dan inkomsten uit kan halen voor hemzelf.

Er zijn 102 volgers voor dit blog en daarnaast is mijn
Facebook er ook nog.
Eventueel draag ik zelf nog bij, mocht dat nodig zijn.....
Daar gaan we het niet om over laten gaan.

Het is nu 23.59 uur.
En Zalingo stuurt net dat hij de overeenkomst heeft gelezen en dat hij akkoord gaat. Morgen stuurt hij de getekende versie.
Dus nog een keer joehoe!! Sorry, buren......

Voor wie nog een kleine bijdrage wil geven, mijn bankrekeningnummer is NL31RABO03465.81.273 op naam van C.M. Spijk.
Murakoze cyane (alvast ontzettend bedankt!)

N.B.
Ik ga Zalingo vragen elke dag foto's te maken van het maakproces van de djembé's, zodat we dat goed kunnen volgen.
Hoop dat dat leuke plaatjes gaat opleveren.




Reacties

Reacties

Silvia

Geweldig initiatief, superleuk, wat een positieve energie:-)

Daniëlle

hiehaaa op weg naar de 10 en dan 11...en....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!