monique-in-rwanda.reismee.nl

Hoe boek je samen een stoel én een nieuwe stichting

Op een doordeweekse avond afgelopen week bedacht dat ik mijn stoel nog moest boeken. Doordat de vlucht is omgeboekt, moet ik dat nu nog een keer doen. Laptop op schoot én aan de slag. De vorige keer had ik mijn vlucht en stoel al geboekt, voordat ik wist dat Mieke ook gaat.
Nu is het dus wel handig als we zorgen dat we bij elkaar zitten, geen noodzaak, we redden het allebei ook op ons uppie, maar wel heel gezellig.

Dus, appje op de Rwanda Ladies app.
Eerst even informeren of het visum voor Mieke al is gelukt.
Mieke wil 6 weken reizen en heeft een East Africa visum aangevraagd. Hiervoor moest ze vanuit Nijmegen naar Den Haag, waar de Rwandese ambassade zit. Dus... op een dinsdag die kant op. Maar dat ging niet zo vlekkeloos als bedacht.
Eenmaal daar willen de medewerkers haar visum printen. Maar de printer doet vreemd waardoor er vreemde streepjes op het visum komen. Dat zou voor 'problems' kunnen zorgen in Rwanda.
Of ze volgende week terug wil komen. Ze snappen dat het heel vervelend is en hebben daarom dan voor haar een cadeautje.
Mieke is flexibel, die duikt de stad in én bezoekt ook even het strand.

Nu is het gelukt! Ze heeft van de ambassademedewerkster én een goed visum gekregen én een tasje met opschrift Visit Rwanda én 3 dozen Rwandese oploskoffie. Top!
Ook Mieke heeft nog geen stoel geboekt én dus gaan we dat samen nu even regelen.
We bedenken dat we allebei aan het gangpad willen zitten. We duiken allebei virtueel het vliegtuig in én dan begint het.
De stoelprijzen voor Mieke zijn anders dan de stoelprijzen voor mij. Die van mij zijn goedkoper!
"Help, zitten we wel in hetzelfde vliegtuig", vraag ik?
Dat is natuurlijk een domme vraag, hoeveel vliegtuigen gaan er op die dag en dat tijdstip naar Rwanda.
Maar goed, Mieke maakt een schermopname van de stoelindeling én ik deel een foto. De indeling en bezetting van de stoelen is hetzelfde, dus ja, dat kan het niet zijn .
Er volgt eerst een gesprek over hoe een vliegtuig is ingedeeld? Waarom heeft stoel 39 t/m 42 in het midden maar 3 stoelen ipv 4.
We komen uit op draairuimte voor de keukentrolleys, want de keuken zit daarachter. Kan! Maar kan ook plek zijn voor reizigers die in een rolstoel moeten reizen? (Wie het antwoord weet, kan een reactie achterlaten). Wij hebben nog geen rollator nodig, dus laten we dit verder voor wat het is.
Vervolgens gebeurt er niets.......
Ik vraag na een tijdje of we nu op elkaar aan het wachten zijn. Mieke zegt: mijn koffie werd koud! Aha, de Rwandese oploskoffie had even voorrang. Ehm Mieke, het was al wel 21.45 uur! Heb je nu niet de halve nacht liggen stuiteren van de cafeïne?

Maar goed, ze komt met een voorstel. Ze wil halfweg rechts, niet direct achter de wc, dus in rij 34 of rij 20.
Ik kies dan voor 34, zat de vorige keer in 33, geen idee waarom, maar daar kom ik meestal terecht. Lekker dicht bij de keuken, hoef je niet zo lang naar die karretjes te kijken voordat je iets krijgt.
Oh, tussendoor nog afgesproken dat we allebei aan het gangpad willen, dus de één in een rij van 4 en de ander in een rij van 2.
Zitten we toch naast elkaar om te kunnen kletsen. Prima, ik vraag welke stoel zij dan wil 34B, 34D, 34G of 34H?
Oh nee, ze wil rechts, dus wordt het G of H.
Zegt Mieke: "hoe tel jij? A,B........ C,D,E,F ........G, H????
Ik niet! KLM doet dat! Haha, wat is dit nu weer?!
Ik stuur weer een foto mee, KLM telt A,B.......D,E,F,G..........H,J. (Waarom is er geen C én geen I, iemand daar een antwoord op?)

Mieke wil stoel 34H, van haha!
Dus neem ik stoel 34G, van .........gezellig? Oh nee, van goedkoper natuurlijk!!
Maar verdorie....... als ik hem boek, blijk ik een duurdere stoel te hebben gekozen (scheelt wel 1 euro en 42 cent!!).
En Mieke heeft hem gratis, want die heeft Miles.
Die heb ik niet (later blijkt weer van wel, maar dat is zo'n uitgezoek dat ik dat dan maar aan mij voorbij laat gaan).
Ik ben niet van sparen met zegeltjes, punten en stempels. Ik vind dat gedoe en als ik het wel doe en er iets mee wil, blijkt de actie voorbij óf het ligt thuis als ze erom vragen. In winkels vraagt ook niemand meer aan mij of ik er zegels, punten etc bij wil, ik zeg altijd nee!
Wilt u dit......? Nee,....... Heeft u een spaarkaart? ........ Nee!!. Doet u wel mee aan de actie........? Nee!!!!
Niet gezellig, dus beter kun je niets aan mij vragen.

Miekes stoel is snel geboekt, maar ik krijg een error!! Hoezo?!
Na een half uurtje tig keer proberen, krijg ik toch ook een bevestiging. Van mijn stoel én van de extra koffer die meegaat voor Gerjanne.

Ik ben echt aan het aftellen, ook al staat mijn hoofd nog steeds op het werk en doe ik alle voorbereidingen echt hap snap tussendoor. Volgende week vrijdag 14 april tekenen we de oprichtingsakte van Stichting Twiga Dukina Nederland. Een stichting die wordt opgericht om Gerjanne in Rwanda te ondersteunen bij haar werk én de continuïteit van haar centrum te waarborgen. Ze financiert nu ook veel vanuit giften én met haar eigen geld!. Maar door er een stichting aan te koppelen, met straks hopelijk ook nog een ANBI status, hopen we op meer óf grotere giften. En kunnen we ook gaan samenwerken met fondsen en sponsoren.
We zijn op 27 april 2022 begonnen met de 1e vergadering, het heeft ons dus bijna een jaar gekost om dit voor te bereiden!
Maar nu zijn we zover dat we volgende week vrijdag de akte kunnen gaan tekenen.
En....... nog leuker, Gerjanne kan er bij zijn!!! Die vliegt de volgende dag terug naar Rwanda!

Ik ga dus terug áls voormalig inwoner van Rwanda, als vakdeskundige én als bestuurslid van Stichting Twiga Dukina nl.

Voor wie nieuwsgierig is én alvast een kijkje wil nemen op de website, ga naar https://stichtingtwigadukina.nl/.
De stichting heeft nu nog de status in oprichting, maar dat duurt dus niet lang meer.
De website werken we nog aan, maar hij is al wel de moeite waard. Feedback is welkom!

Tot blogs!








Reacties

Reacties

Assie

Nou, nou, wat 'n gedoe om 'n stoel! ?

Diana

Wat een gedoe zeg, zo’n stoel, mar gelukkig is het gelukt!

Lian

Wat een stressige bedoening, een stoel boeken. Leuk dat Gerjanne nog meekan naar het tekenen van de akte van jullie stichting Twiga Dukina .
Nog even Monique dan loop je in Rwanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!