monique-in-rwanda.reismee.nl

Hier baal ik van...... (maar dat hoefde maar even).

Ik weet....... er zijn veel ergere dingen...... maar toch......

Stap net de voordeur in van lunchen en bijkletsen met zoon Jasper, een berichtje op onze Rwanda ladies whatsapp.
De vlucht van Mieke(die ook is aangesloten bij mijn reisplannen) is geannuleerd en verplaatst naar een dag later.

Gerjanne reageert gelijk dat ook haar terugvlucht straks naar Rwanda is geannuleerd en verplaatst .....

Het zal toch niet dat.....? Maar eigenlijk weet ik het antwoord al, Mieke en ik hebben dezelfde vlucht....
En dan zie ik ook het bewuste mailtje...
Vlucht geannuleerd en omgeboekt naar een dag later. Een vlucht waarmee ik langer onderweg ben, om 10.15 uur vertrekken en om 22.20 uur landen in Kigali.
Een hele dag verliezen op een reis van 2 weken, vind ik best wel vervelend, merk ik.

Terwijl de sneeuwlaag steeds dikker wordt in mijn tuin, schiet ik in de dubstand op de vervolgstapppen.

Dub, dub, dub........

Yes!!
Kan het verhaal nu al aanpassen!
Wat heen en weer ge-app met de Rwanda ladies (ik vanuit Emmeloord, Mieke vanuit Nijmegen en in de file en Gerjanne vanuit Rwanda), bedachten we om te kijken of we een dag eerder konden vertrekken. Dus op donderdag ipv zaterdag. Die had ik al vrij geregeld, dus in principe moest dat kunnen. Dan heb ik het wat drukker daarvoor, maar dat heb ik er nu wel voor over.

En toen kwam Mieke in actie!
Nadat ze uit de file kon, heeft ze KLM gebeld en overlegd. Op de vlucht van donderdag waren in elk geval nog 2 plaatsen beschikbaar. Kon omgeboekt worden zonder extra kosten.
Ik had 2 secondes nodig om te zeggen: ik denk dat we dat maar moeten doen.
Het is wel een laaaange vlucht, 12,5 uur, met een tussenstop in Zanzibar. Maar dat moet dan maar!

Vervolgens is Mieke weer in de telefoon geklommen met onze boekingsnummers bij de hand.
Dat ging iets minder vlot dan het vorige telefoontje.......
In de wachtstand. Na een uurtje appt ze: nog steeds in de wachtstand, met afgrijselijke wachtmuziek...
Gelukkig is Mieke een actieve dame, dus heeft ze ondertussen gekookt, gegeten, opgeruimd en de was gestreken. Multitasker!
Half uurtje later weer een appje.

Gelukt!!
Ze kreeg een verdrietige jongeman aan de telefoon, die al een uur was stijf gescholden omdat alle vluchten vanavond waren geannuleerd vanwege de sneeuw. Nadat ze hem geestelijke bijstand had verleend (kan ze dus ook!) , heeft hij onze vluchten omgeboekt!
Ik blij! Dat scheelt me een dag.
Gerjanne blij, want die bedacht dat we dan zaterdag al bij haar sport- en speldag kunnen zijn om haar 300 kinderen en 20 coaches in actie te zien.

Haha, we hebben nog helemaal niet bedacht hoe en wat in die 2 weken, maar wie weet!!
Volgende week vrijdag is de Rwanda ladies dag! Dan komen we naar Zwolle om de koppen bij elkaar te steken en eens te bedenken wat wel en wat we niet gaan doen.

Bedankt voor wie al snel reageerde op het 1e stuk van deze blog. Top!
Tot de volgende blog!



Reacties

Reacties

Lian

dat is idd balen.
Maar even positief, je gaat wel al kost het je een dag.

Anita

??

Evelien J

Sometimes you just have to pick up yourself and carry on!!

Balen maaaar!! Dat kun jij!

Marita

Jee Monique, dat is idd balen! Ik snap dat heel goed. Maar gelukkig kun je er wel heen. Jou kennende is het nu flink balen maar ga je ook weer in de “ regel stand”! Zet ‘m op en straks geniet je van alles wat je gaat zien in Rwanda. Wat hebben ze aan groei doorgemaakt nadat jullie daar zoveel voor hen hebben gedaan.
Houd je goed!?

Francien

Wat fijn Monique! ? Nu lekker plannen maken.

Lian

??? yeah gewoon een dag eerder

Coringe

Fijn Monique! Geniet ervan !

Rick

Ik heb zojuist (pas) je bericht gelezen omdat ik het wilde gaan lezen op een lekker relaxt moment....
M. je schrijft zo lekker puur uit je hart, zo dat ik vanmorgen het gevoel had dat ik een dubbel leven heb geleid...... Enjoy Life.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!