monique-in-rwanda.reismee.nl

Dag 2019 - welkom 2020

Het is nu oudjaarsavond. En ik zit met een kop thee te typen. Geen tv met oudejaarsconference of muziek, geen oliebollen, geen visite, geen wijntje, geen vuurwerk. Wat vind ik daar van? Eigenlijk niets. Het is wat het is. Ga ook niet terugblikken op dit jaar. Vooruitkijken dan?

Vanaf morgen ligt een heel nieuw jaar voor me open. Wat en waar gaat 2020 mijbrengen? Mijn werk is nog steeds iets wat ik nog verder moet gaan ontdekken. Ga ik die termijn volledig vol maken? En wat dan daarna? Wie gaan er op mijn pad komen en zijn het dan passanten of blijvers? Komen er hoge bergen of diepe dalen of blijft het allemaal vlak. Natuurlijk weet je dat allemaal niet van tevoren en dat is maar goed ook! Heb deze week twee boeken gelezen over het begrip Ubuntu. Als 2020 over het algemeen een aantal kenmerkende waarden van Ubuntu in petto heeft (in privé en werk) dan zou dat heel mooi zijn: saamhorigheid, broederschap, gelijkheid, delen, verbondenheid, vreugde, empathie, compassie, respect, tolerantie, menselijkheid, harmonie, herverdelen en wijsheid. Weet ook dat het goed is om geen verwachtingen te hebben en met de dag en in het moment te leven. Dus vertrouw ik er maar op dat ik nu ben waar ik moet zijn en nu doe wat ik moet doen.

En dat nodige veranderingen zich vanzelf aankondigen. Go with the flow!


Voor iedereen een goed 2020!




P.s. De rest van mijn week post ik in het weekend.

Reacties

Reacties

Evelien J

Vrede, vriendschap, liefde!! 2020

Voor jou, nog veel hele mooie ervaringen gewenst‼️?

Willemiem

Hoi Monique
Ik hoop dat je regelmatig iets van de kernwaarden in 2020 mag ervaren!
Het ga je goed!

Fred

Natuurlijk nog een keer de beste wensen voor 2020.
En volgens mij moet je wel zowel in privé als in werk verwachtingen koesteren. Dus niet alleen leven van dag tot dag ook al lijkt dat zo soms. Hier zijn ook dagen die geen inhoud lijken te hebben. Dat is dan wennen.

Silvia

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar Monique. Dat het je weer veel mooie en boeiende momenten mag brengen ? En inderdaad, plannetjes zijn fijn en hebben we ook nodig, maar het helpt om daarbij te denken "go with the flow" Heb je misschien een titel van een boek over ubuntu voor me? Warme groet, Silvia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!