monique-in-rwanda.reismee.nl

Klaar mee! Niet klaar........ Klaar voor! Op naar Rwanda!

Toch nog wat weggeschreven.....


Zondagavond: nog een week voor vertrek. Het lijkt er op dat dit het laatste weekend nazomeren is voordat de herfst intreedt. Het is om 21.30 uur nog 21 graden! Net als ik met een wijntje nog even buiten wil zitten en wat wil gaan wegschrijven, begint het zacht te regenen. Jammer. Het begint steeds meer in te dalen: ik ga voor een jaar weg...... tussen de bedrijven door ben ik voortdurend bij mezelf aan het aftasten hoe dat voelt.

Er is geen twijfel en er zijn ook geen grote verwachtingen: ik heb me zo goed mogelijk voorbereid en ik stap er weer blanco in. Een nieuwe uitdaging, nieuwe mensen, nieuwe ervaringen.

Heb de afgelopen week met al mijn zintuigen de overgang van zomer naar herfst beleefd: de luchten ‘s morgens en ‘s avonds, de nevel boven de weilanden, de geur en het geluid van het rooien op het land, de zachte temperatuur, het tikken van de regen. Hoop herinneringen die boven komen drijven.... maar ook klaar voor iets nieuws.

Hoop met al mijn zintuigen ook Rwanda te beleven!


Vul mijn dagen met nog een dagje Amsterdam bij Jasper en Sanne, regelen,interview voor VSO, spullen halen en tussendoor lunchen of koffiedrinken met goede reis wensers voor de ontspanning. Inmiddels merk ik ook dat ik steeds meer gespannen wordt....... logisch, maar voelt niet fijn.....


Wel fijn zijn de contacten die ik nu al heb in Rwanda: Sjanne, Maaike en Gerjanne. Ze reageren ook steeds snel op mijn vragen, heel fijn! En via Gerjanne ook in contact met Louise uit Engeland die in mijn district woont. Benieuwd hoe dicht bij elkaar. En die mij net nog een berichtje stuurt als support voor dit laatste weekend. Super leuk! En Minke, mijn voorgangster die haar ervaringen heeft gemaild en al veel foto’s heeft gestuurd. Fijn om ook al aan de achterblijvers te kunnen laten zien en om mijn eigen drive erin te houden! Want echt!!!Al dat geregel!! Daar ben ik nu wel een keertje KLAAR MEE! Alleen...... het is nog steeds NIET KLAAR: er plopt elke keer weer iets nieuws op, wat ook nog even moet......... ineens 4 opties voor mijn auto, een koffer die 2 cm te groot blijkt, toch nog maar een extra vrijwillige verzekering, gedoe met malariatabletten (die ik bijna vergat op te halen!), machtigingen, geld halen en nog aantal andere zaken. Dank aan Maria van VSO Nederland die met mij het overzicht houdt en super veel regelt via de mail en telefoon tot op het allerlaatste moment. ‘s Avonds om 11.00 uur nog mailen? Geen probleem. Skypecall met VSO Rwanda voor de laatste info, waar ik dan wel de hele middag voor in de wachtstand heb moeten staan. Had in een uurtje klaar kunnen zijn, maar ging in 2 stukken omdat de line manager er eerst niet bij was en daarna nog weer een uur later belde dan afgesproken. Maar.......was wel weer een gezellig gesprek. Murakaza neza! You are most welcome! Met, op de valreep, de emergency numbers van VSO Rwandaen het whatsapp nummer van Theogene die me bij het vliegveld moet oppikken op zak, ben ik er volgens mij wel KLAAR VOOR!!


Morgen de laatste kans om de laatste zaken nog te halen: heb ook echt het gevoel dat ik voor een jaar inkopen heb gedaan.....ben de laatste 2 weken in net zoveel winkels geweest als in de 2 jaar daarvoor! Auto stallen (dankBerry en Jannie), online nog de laatste zaken regelen.


En dan houdt het echt op: koffers definitief inpakken,zondag afsluitend avondje met familie, maandag vroeg vertrekken naar Schiphol, afscheid nemen met tranen, denk ik(aanhang gelukkig mee voor de emotionele ondersteuning van de achterblijvers) en dan de knop om: OP NAAR RWANDA........!!!!!

Reacties

Reacties

Aniet

Pffff.... heftig Monique. Het komt nu akelig dichtbij. Afscheid nemen is pittig maar ik weet zeker dat je knop omgaat als je in Rwanda aankomt. Ontzettend dapper van je. Zet m op en geniet deze dagen voor 100% ??. Dat gaat ook vast lukken hè? Toi toi toi??‍♀️

Herman en Wil Goes

Wij wensen jou heel veel succes en plezier in Rwanda. Wat een geregel voordat je kunt gaan. Wel erg leuk dat we op de hoogte blijven van je avontuur.

Fred

Ook van mij natuurlijk als Dronter piraat ‘ een goede vaart’ gewenst en tijdens mijn autoreset reizen die steeds meer aangeboden worden zal ik aan je denken en wil ik natuurlijk ook graag op de hoogte blijven middels je teksten en foto’s. Een volgende fase in je loopbaan !?

Yvonne Flikkema

Slik! Dapper...dapper.... meisje! Heel veel suk6 en plezier!

Marita

Pfffff, heftig hoor Monique. Je bent er helemaal klaar voor, en toch dat lastige afscheid............ Tranen mogen! Goede reis!! En geniet van alle je nieuwe ervaringen!! Knuffel Stan en Marita?

Astrid

Lieve Monique, we stappen allebei in een spannend avontuur, jij in Rwanda, ik in Amsterdam. Wens je heel veel geluk daar en hoop je volgend jaar weer in Emmeloord te zien, dan is ons avontuur goed gegaan! Goede reis alvast! Xx

Evelien Jippes

Prachtige uitdaging. Mooi avontuur. Dit gaat je lukken! Powervrouw!!! ???♥️ Een hele fijne tijd gewenst

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!